Bizi Arayın
preloaderlogo Lütfen Bekleyiniz

Ortodonti

Dişler ve çene kemiklerindeki düzensizliklerin (maloklüzyon) teşhisi, önlenmesi ve tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Çapraşık dişlerin temizlenmesi zordur. Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, konuşma, çiğneme gibi fonksiyonlarda zorluklara ve dişleri destekleyen kemik ve diş eti yapılarında aşırı strese sebep olabilir. Tedavi edilmediğinde, birçok problem zamanla daha ciddi hale dönüşerek ileri zamanda daha kompleks tedavi gereksinimi doğurabilir.

Ortodontik tedavide bilinmesi gerekenler

Ortodontik tedaviye başlama yaşı nedir?

Genellikle ortodontik tedaviler 9 ila 12 yaşları arasında süt dişlerin düşüp yerine kalıcı dişler geldiğinde başlamaktadır. Bazı durumlarda ise erken dönem ortodontik uygulamalar gelecekte yapılacak tedaviyi kolaylaştırabilir ya da tedavi gereksinimi tamamen ortadan kaldırabilir. Şiddetli çapraşıklıklar; Çenelerin tüm kalıcı dişlerin sığamayacağı kadar küçük olduğu durumlarda çeneler takıp çıkarmalı apareyler (damaklık) kullanılarak genişletilebilir ya da diş çekimi yapılabilir. Bu durum ileride diş telleri ile yapılacak tedavilerin süresini kısaltmaktadır.
Şiddetli ön çapraz kapanış; Alt ön dişler üst ön dişlerinin önünde yer alıyorsa bu durum problemin asıl sebebine göre damaklık ya da ağız dışı apareyler ile düzeltilebilmektedir.
Üst dişlerin önde yer alması; bu durum üst dişlerde kırığa sebep olabilmektedir. Damaklıklar ile tedavi edilebilmektedir.
Erken dönemde parmak emme, dil itimli yutkunma, ağız solunumu gibi zararlı alışkanlıkların tedavi edilmesi ile çene kemiklerinde ve dişlerde oluşabilecek kalıcı bozuklukların önüne geçilebilir.

Her yaşta ortodonti tedavisi uygulanabilir mi?

Evet yapılabilir. Yaygın olarak bilinen ortodontinin sadece çocuklara uygulandığıdır. Oysa dişler hayat boyu hareket ettirilebilir yeter ki sağlıklı kemik ve dişler olsun. İskelet kaynaklı problemlerde ise yani üst çenenin veya alt çenenin normalden önde ya da geride olduğu durumlarda yaş çok daha önemli bir kriterdir. Örneğin büyüme gelişim döneminde (10-15 yaş) ve alt çenesi geride olan bir çocuğun alt çenesi büyüme potansiyeli kullanılarak ortodonti aygıtlarıyla ileri alınabilir. Erkeklerde büyüme gelişim 16 yaşlarda iyice yavaşlamaya başlarken kızlarda bu 15 yaş civarında sona erer. 10-15 yaş arası iskeletin hızlı geliştiği bir dönemdir ve bu dönemlerde iskelet problemleri ortodonti uzmanı tarafından kolaylıkla tedavi edilebilir. Büyüme gelişim çağı geçmiş erişkin bireylerde ise iskelet problemleri ortognatik cerrahi yardımıyla düzeltilir.

Dişlerimi düzelttirmezsem ne gibi problemlerle karşılaşabilirim?

Dişlerinizdeki düzensizlikler yaşınız ilerledikçe daha şiddetlenecektir. Yani uzun dönemde dişlerinizin görünümü sizi daha çok rahatsız eder bir hal alacaktır. Dişlerinizin düzgün kapanmıyor olması, çene eklemlerinize normalden daha fazla baskı gelmesine sebep olup, uzun dönemde ağız açıp kapama kısıtlamaları, çene kilitlenmesi gibi problemlere yol açabilir. Dişlerinizdeki düzensizlikten dolayı diş araları ve bazı yüzeyleri daha zor temizleneceğinden, çürük oluşumu düzenli diş dizisi olan bir bireye göre daha fazla olacaktır. Bu nedenle De Clinic uzman ortodontistlerimiz düzensiz diş dizisi olan bireylerin konuyla ilgili ortodontist hekimlere başvurmasını önermektedir.

Sabit ortodonti tedavisi (diş teli tedavisi) nedir?

Bütün süt dişleri düşmüş ve kalıcı dişler ağıza yerleştikten sonra (ortalama 12 yaş) uygulanan ortodonti tedavisidir. Dişlerin ön yüzeylerine braket denilen kare şeklinde, ufak, paslanmaz çelikten yapılan veya porselen (şeffaf) tutucu parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen diş telleri yardımı ile çapraşık durumdaki dişlerin düzeltilmesini sağlayan ortalama 1,5 ila 2,5 yıl süren tedavidir.

Invisalign neredeyse görünmez, çıkartılabilir seri halinde kişiye özel üretilen plaklardan oluşan dişlerinizi düzeltmek için yapılan dijital ortodontik tedavi yöntemidir.
Invisalign şeffaf plaklarla ortodontik tedaviyi gerçekleştiren dünyadaki ilk firmadır. Invisalign ile dünyada şu an 6.000.000 kişi tedavi olmuştur ve bu sayı günden güne artmaktadır.

background shape

İnivisalign tedavisinde bilinmesi gerekenler

Neden Invisalign?

Bu teknikte ortodontik tedavi sırasında diş teli hiç kullanılmaz. Ağızdan alınan ölçüler kullanılarak dijital ortamda tedavi planı hazırlanır. Tedavi başlamadan tedavi sürenizi ve tedavi sonucunda dişlerinizin nasıl bir görüntüye sahip olacağını bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak görebilirsiniz. Tedavi planınızı onayladıktan sonra çene modellemesine uygun bir seri şeffaf plak üretilir. Bu şeffaf plaklar hasta tarafından 2 haftada bir değiştirilerek kullanılır. Her bir plak 0.05 milimetrelik hareket yaratır.

Invisalign tedavisine başlamadan önce nasıl bir hazırlık gerekli?

Öncelikle bütün çürüklerin temizlenmiş olması, diş taşlarının temizlenmiş olması ağız içindeki tüm bakım işlemlerinin bitmiş olması gerekmektedir. Diş çekimi gereken durumlarda diş çekimleri yapılır. İnvisalign için ölçü alındıktan sonra ağızda herhangi bir işlem uygulanmaz. Köprü, implant gibi protetik işlemler invisalign tedavisi bittikten sonra yapılır.

Invisalign Tedavim Ne Kadara Sürecek? Kontrollerim Ne Sıklıkta Olacak?

Tedavi süresi vakanın durumuna göre üretilen plak sayısına bağlı olarak değişmektedir. 4 aydan 24 aya kadar sürebilmektedir. Kontrol sıklıkları vakanın planlanmasına göre ayarlanabilmekte 4-10 haftada 1 olacak şekilde değişmektedir.

Invisalignın Tedavisinde Ağrım Olacak Mı?

Plakları ilk taktığınızda bir baskı hissedeceksiniz. Bu baskı diş hareketi için uygulanan kuvvetten kaynaklanır. Bu duruma kısa sürede adapte olacaksınız.

Ortodontik Tedavi Bittikten Sonra Dişlerde Tekrar Bozulma Olur Mu?

İster diş teli ister şeffaf plak olsun, ortodontik tedaviniz bittikten sonra dişlerin geldiği düzgün konumu korumak için Retansiyon denilen bir takip dönemi gereklidir. Bu dönemde dişlerin iç yüzeyine takılan ince bir tel veya kuvvet uygulamayan pasif şeffaf plaklar kullanılarak diş pozisyonları sabitlenir. Ortodontistinizin yönlendirmelerine uygun hareket ettiğiniz takdirde, tedavi sonrası kayda değer bir bozulma yaşama olasılığınız çok düşüktür.